Tisdag

Sitter och lyssnar på bebis som ligger i spjälsängen och skrattar för sig själv istället för att tupplura. Nåja, så länge han är nöjd så! Han har börjat upptäcka att man kan ge ifrån sig höga, pipande ljud även om man inte gallskriker så han tjuter på friskt då och då, följt av ett skratt. Sötnöt.

Helgen var riktigt bra! Vi hade några grannar på middag vilket var riktigt trevligt, två par varav det ena ska ha sitt första barn om ett par veckor och det andra får deras andra om tre månader. Kul kul med graviditets- och bebisprat, även om jag saknar mysmagen riktigt mycket när jag ser dom två. Nåväl, har bestämt att Elias ska vara minst 1,5-2 år innan vi ska fundera på något fler, vill definitivt inte ha två stycken i blöjor samtidigt, och är ju skönt om det äldre barnet är så pass gammalt att man inte behöver övervaka det konstant för att det inte ska äta konstiga saker eller köra in saker i väggkontakterna. Allt i sin tid med andra ord!

Idag blir det nog inte mycket som händer vad jag vet, ska städa lite, skicka iväg babymonitorn på lagning och förhoppningsvis kommer min beställning från Crazy Factory idag också! Joel skulle iväg med lilleman till stan på ett tag så blir väl att bara strosa runt här hemma och göra så lite som möjligt medans dom är borta. Virkar idoget på min filt som jag är säker på kommer bli helt fantastisk, garnet räcker inte länge till så måste införskaffa fler nystan om inte alltför länge men det är det värt. Har två sjalar klara också, en som jag skulle ge bort men den planen gick i stöpet tillsammans med vänskapen så får hitta på något annat att göra med den. Nä, ska inte tänka på det där, blir bara ledsen.

Ska komma ihåg att lägga ut annonsen om Ikaros också, måste bara be morsan ringa och betala den då det inte funkar från min telefon av någon dum anledning. Hoppas vi hittar ett perfekt hem till min lilla älskling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0