Oh!

Kom på att jag inte skrivit hur det blev med barnvagnen till slut!

Vi hade ju bestämt oss för en Emmaljunga City Cross men de planerna blev ändrade efter mycket funderande. I slutändan blev det visserligen en Emmaljunga, men en Nitro istället och det beslutet har varken jag eller karlen min ångrat. Det är exakt samma sittdel i båda modellerna men chassina är olika. Vi fick höra en hel del att det var en dålig idé med tanke på att däcken fram är små och att det är en mardröm i snö men vi har använt den i både klibbsnö, någorlunda djupsnö, slask och barmark och den går hur bra som helst ändå. Klart det är lite trögare i halvsmält klibbsnö kanske än en med fyra stora fasta däck men inte så man faktiskt reagerar på det. Är så sjukt smidigt också att framdäcken är svängbara när man är och handlar och navigerar runt mellan hyllor, och sjukt bekvämt att den går att styra med en hand utan problem.

Vidare blev det en mjuklift också, eller en Quadrolift som Emmaljungas modell heter. Den är varm, lätt och stabil. Om man har en bebis som vill ligga och fladdra med armar och ben kan jag tänka mig att det är lite trångt men våran lille prins vill helst ha det så ombäddat som möjligt så för oss är den perfekt. Sedan går den göra om till åkpåse och dynan som ligger i går att sätta fast så det blir mjukare i sittdelen så vi får användning av den sen också. :)

Sammanfattningsvis älskar jag vår vagn löjligt mycket. Den är praktisk, enkel och snygg. Kärlek vid första ögonkastet typ. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0