Morgonstund har guld i mun

Steg upp vid åtta efter kanske en aningens lite sömn men pigg och glad ändå. Favoritstunden på dagen är helt klart när man går in till Elias på morgonen och han ligger och jollrar nöjt och börjar le stooort när han ser en. Får all grinighet efter dålig sömn att bara rinna bort!

Ja, han flyttade ut till sitt eget rum igår, stora killen. Vi sover bättre allihopa när vi inte väcker varandra hela tiden och jag kan slappna av mycket bättre när jag inte kan kolla till honom varannan sekund. Babyvakt och andningslarm is the shit! Och nu äter han bara en gång per natt (sov inatt mellan 21 och 03 och sedan ända fram till 08!) så känns verkligen som om allt faller på plats till slut.

Idag ska Cissin på Coop och köpa post-its och klistra upp spanska glosor över hela lägenheten, köpa batterier till lillemans sängmobil som gav upp nu på morgonen, samt fara på sjukhuset och hämta hem alla grejer jag har där. Inga fler nätter där tack och lov, är hemma och det känns bra! Känner mig piggare och piggare efter medicinbytet och börjar känna livslusten igen. Underbart är vad det är.

Ska under dagen även spänna nytt tyg på våra träramar, planera ommöblering, tvätta och prata med fin vän om bäbisdate på fredag. I'm back in action and I've never felt better. ;)

Skönt att komma bort från gammal skit, gamla kontakter som drar ner en och bara fokusera på bra saker istället. Nya (gamla) vänner, ny livsinställning, nya möjligheter! Känner mig optimistisk och lättad, våren har kommit både inne och ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0