Valborgsmässoafton

Hade helt glömt bort att det var valborgs tills jag träffade en väninna på vägen hem från BVC. Så är kanske livet som trötta småbarnsföräldrar i början, man kommer inte ihåg sådant lika enkelt, och prioriterar det inte lika högt heller. För några år sedan var det festande och party som gällde, nu vill jag bara vara hemma för lilleman har en trött dag. Vuxenpoäng?

Lilleman fick som vanligt massor med beröm av distriktssköterskan. Han är stark och rullar runtbra och långt framm i utvecklingen för sina fem månder. 74cm lång och 11,8 kilo tung! Underbara barn, han är en bjässe!

I övrigt har jag nu ännu en ny piercing, i naveln denna gång och jag måste säga att det nog var den smärtsammaste piercingen hittills. Varken någon av läpparna eller septumen kom ens i närheten, den sista kändes inte öht, men kanske gjorde näsvingen nästan lika ont. Då jag var 13 när jag tog den (första i samlingen utöver öronen) så var jag inte särskilt medveten om fördelarna med kanyler framför pistoler och i längden så gjorde näsan ondare än naveln. Nu två dagar senare är jag lite öm men inte så farligt, ligger på mage i sängen och skriver det här, men näsan minns jag bultade och gjorde ont i flera veckor. Usch och fy för piercingpistoler, borde avskaffas helt och hållet.

I övrigt kan jag meddel att det uppsvinget jag hoppades på i slutet av förra veckan verkligen kom ändå! Jag och min syster har sålt en del liten del av den skog (virket, inte marken) som vi äger tillsammans så vi kommer snart få in en ganska fin summa pengar på mitt sparkonto. Livet känns helt klart lite lättare när man har ett skyddsnät under sig, tråkigt att pengar är så viktigt egentligen men det är ju den världen vi lever i. Hur som så är jag riktigt glad och känner mig mycket lugnare i överlag!

Idag blir det som sagt inte mycket, ska virka och leka med lilleman och ta det lugnt. Tror det blir en fortsatt bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0