Sömnlös

Ligger och väntar på sömnen som vanligt. Helt sjukt vad orkeslös jag är, vet inte om det bara är den normala tröttheten som kommer med att vara höggravid eller om mina blodvärden fortfarande är off. Ajja, ska till barnmorskan imorgon (idag) så får se vad hon säger. Håller tummarna för att allt står rätt till och att jag är utan energi pga bebis. :P

Var in på Jysk idag för att betala madrasserna och beställa hemkörning så nya sängen anländer på onsdag eftermiddag och som vi längtat! Känns helt sjukt skönt att det äntligen är gjort och jag tror att bytet kan göra de här sista veckorna något bekvämare för mig. Tror knappast jag får sova mer men jag misstänker att det kommer vara bättre för min ömmande lekamen i alla fall. Vi fick hjälp att bära hem sängramen för några dagar sen av ett par polare så på onsdag förmiddag blir det att hiva ut gamla sängen, städa ordentligt och bygga ihop ramen innan allt levereras där på eftermiddagen. Åh, ska bli så skönt! :)

I övrigt så blir det förhoppningsvis att hämta delarna till spjälsängen imorgon efter sjukhuset, sen ska jag städa på här hemma och göra klart i köket då vi hämtat alla köksprylar min syster lånat och nu har på tok för mycket av det mesta. :P Låsmuttrarna till sängen sa dom skulle komma i veckan och skötväskan ser vi om det blir nu eller nästa vecka. Väntar även på leverans av ett nytt vintertäcke till Ikaros, kammar till katterna och en jättefin musikmobil till spjälsängen. Utöver det är det nog inte så mycket. Ett babyskydd ska inhandlas så fort som möjligt och även ett par filtar sen är allt klart förutom hyllorna men det ser vi som jag tidigare sagt när det blir av. Oj, oj, oj vad jag ska pyssla på i veckan. :D

Är helt sjukt vad lycklig jag är nu för tiden. Vissa grejer kunde väl vara bättre men just nu så vägs allting upp av den här fantastiskt underbara karlen jag delar mitt liv med. Omtänksammare, mer hängiven och kärleksfull människa får man verkligen leta efter. Vet ärligt talat inte vad jag skulle göra utan honom.

Nu ska jag tugga i mig en novaluzid mot den här förbannade halsbrännan och hoppas på sömn. Woho, väckaren ringer 07.30... Tip top.

Vecka 36+1. Det drar ihop sig! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0