Whoop!

Officiellt inne i vecka 40 nu, känns sjukt overkligt! Så mycket som har hänt det här året, sorgen i februari känns så avlägsen men ändå var det bara 9 månader sen och snart har vi liten här hos oss trots allt. Kan inte påstå att jag älskat att vara gravid, men jag har inte avskytt det heller, någonstans mitt emellen ligger nog mina känslor för det hela, förmodligen lite mer åt det positiva. Är svårt att vara objektiv nu på slutet då allting gör ont och jag bara vill få känna mig som en relativt ung människa igen istället för en 80-åring, få tillbaka min kropp för mig själv och inte behöva tänka tre gånger innan jag försöker plocka upp något från golvet eller sätta mig upp från liggande läge, eller gud förbjude ställa mig upp. :P Men, det har varit en fantastisk upplevelse som jag inte ångrar en sekund av, nu är jag bara övervänt på att nästa del ska börja! :)

Joel sover här bredvid och jag är klarvaken. Vaknade vid sju efter ungefär fem timmars sömn, svårt att veta säkert då jag är uppe och kissar stup i kvarten, men känner mig ändå relativt utvilad. Blir att julpynta idag istället, igår hade jag för ont och var för trött så dagen tillbringades på sängen tills Joel kom hem, och även om det just nu inte känns särskilt mycket bättre smärtmässigt så har jag iaf fått sova lite mer! Ska bli skönt att få det gjort så jag slipper tänka på det sen. Visst, jag skulle kunna strunta i det helt och hållet då det strängt taget inte är supernödvändigt med julpynt, men det skulle kännas så fel och konstigt, särskilt då det kommer bli lillemans första jul, så tänker puttra på i väldigt långsam takt och se hur mycket jag hinner få gjort. Får eventuellt utilisera min karl till hjälp ikväll med julgranspyntning då just det momentet känns svårast (särskilt att få upp de förbaskade ljusslingorna) men vi ser hur det går med det också. Måste fundera ut vad vi ska göra av katträdet tills vidare och sådant också så kan nog bli en heldag, och jag förutspår en mysig sådan! :)

Om en dryg timme ringer väckaren, då blir det att äta frukost och sedan frakta in julpyntet från förrådet. Magbild dyker upp ikväll (om jag lyckas komma ihåg att ta en dvs). :)

P.S. Nämnde jag att jag var iväg och rakade katterna i förrgår? Minns inte just nu, men dom ser lite smålustiga ut, älsklingskillarna. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0