Uppåt

Mår bättre sen sist. Tog mig i kragen och satte fast benen på sängen och ställde dit huvudändan så det blev riktigt bra ändå. Ja, jag glömde nog nämna det sist, sängramen havererade lite smått inatt. Höll just på att somna där vid halv sex ungefär då allting plötsligt gled efter och jag insåg snart att stöttorna under mitten av sängen gett upp så bägge resårmadrasserna sluttade inåt mot mitten. -_- Väckte Joel som inte särskilt entusiastiskt tog sig an att montera ner alltihopa och sedan fortsatte nattsömnen bara ett par decimeter över golvnivå. Var inte roligt att ta sig upp på egen hand efter att Joel farit till jobbet, tog mig säkert fem minuter... Men, som tur var hade mamma två uppsättningar med extraben som passade våra madrasser så numer har vi inte en hel sängram utan enbart huvudändan som sagt men nu behöver vi då inte oroa oss för att den ska kolapsa mitt i natten igen iaf! :)

Så, efter att jag var klar med sängbygget påbörjade jag packningen av BB-väskan till slut och i samma veva kom hjärtat hem. Packade klart, Joel for iväg till Ante och Emanuel en stund och jag lagade till slut middag. Blev en riktigt lyckad fläskfilégryta med chokladmousse till efterrätt, är då fortfarande proppmätt, och efter maten hjälptes jag och Joel åt att märka upp vars hyllorna ska sitta så vi äntligen får det gjort imorgon! Ska bli skönt att få upp lite prydnadsgrejer så det kan börja kännas lite ombonat. :)

Oh, inhandlade babyskyddet i fredags också så nu är allt förberett i princip. Ska beställa efter spjälskydd och lite mer sängkläder imorgon och sen är det bara att vänta, och inte allt för länge hoppas vi! ;)

Vecka 38+0. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0