Onsdag kväll

Kom hem från födelsedagsmiddag hos morsfars för en stund sedan, så ligger självklart på soffan i en rätt allvarlig matkoma. Pust. Gott med mat och trevligt att träffa familjen, men skönt att vara hemma. Det enda jag vill nu på sistone är att stanna i lägenheten så mycket som möjligt och inte träffa någon förutom Joel. Osocial och gråtfärdig för det mesta men även det ska nog gå över snart. :)

Spjälsängen blev äntligen färdigmonterad igår! Sjukt skönt att ha det klart till slut, även om den hade funkat som den var så stod den utan ben och de där två decimetrarna gjorde ganska stor skillnad. Jag tyckte den var på tok för låg för mina 175cm och Joel som är två decimeter längre var det ju bara löjligt för. Blev så fint. :) Hittade perfekta kuddar med gröna ugglor på till fåtöljen också här om dagen så har fått lite inredningsdetaljer på plats också. Imorgon får vi förhoppningsvis upp hyllorna också (känns som om jag skriver samma sak i varje inlägg typ men så får det väl vara) och en krok till ugglemobilen som ska hänga över skötbordet. Ska lägga upp bilder sen när allt är klart, känns så mycket roligare att visa upp slutresultatet och inte bara delar av det. :)

Har tagit mig genom det mesta av städningen idag. Allt som skulle slängas är borta (förutom våra gamla resårmadrasser som står kvar i vardagsrummet, tror Joel skulle få spader om jag gav mig på att släpa ut dom själv. :P), tvätten är omhändertagen, allt som skulle ut i förrådet är utburet dit, det är röjt på alla hyllor och jag har dammsugit ungefär 80% av lägenheten. Som jag nämnde ovan så står madrasserna kvar i vardagsrummet och då katterna bestämt sig för att sova på dom och dom numer är täckta med ett duktigt lager katthår ser jag ingen mening med att dammsuga den halvan av rummet innan dom är slängda då det bara kommer fortsätta rivas runt katthår så fort katterna hoppar upp och ner därifrån. Oh well. Imorgon ska jag diska, skura, dammtorka, dammsuga klart och vika bort dagens tvätt. Känns lugnt då det är rätt lugna sysslor och jag har hela dagen på mig. Joels pappa anländer inte förrän sent imorgon kväll och beroende på när så far han kanske direkt till hotellet och kommer hit först på fredag. Hur som helst så hinner jag med god marginal. :)

Nu ska jag surfa lite och rätt snart gå och lägga mig. Dötrött och mycket framför mig!

Magbild vecka 37+2 (igår). Börjar vara riktigt pepp på att få ha min kropp för mig själv igen! :P Även bild på mina naglar. Höstfärger och en liten uggla, gillar dom skarpt. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0