Morgonstund åter igen

Verkar inte spela någon större roll hur länge jag sover, där runt 5-6 på morgonen tycker min hjärna det är dags att vakna! Inatt hann jag få tre timmar iaf så inte helt fy skam, men det suger faktiskt sådär lagomt mycket. Finns teorier om att kroppen håller på och vänjer sig vid att vakna ofta för att mata bebis vilket låter helt logiskt, men såhär på slutet så tycker jag faktiskt att motsatsen vore vettigare. Jag är så trött hela tiden och nu när jag borde passa på att vila så kan jag inte, spelar ingen roll om jag tupplurar eller inte, även om jag bara sovit två timmar en natt och inte sovit på dagen så är jag lika fullt klarvaken nästa natt. Suck. Dumma kropp.

Har dessutom börjat så smått ge upp om att få göra något mer aktivt öht resten av graviditeten. Igår gick jag hem till mamma (2 minuters promenad), upp och nerför hennes trapp två varv och sen vaggade jag fram i kanske en kvart på Coop och när jag kom hem så hade jag så ont att jag trodde jag höll på att gå sönder. Lyckades packa in varorna i kylen men mer än så blev det inte, Joel fick passa upp på mig och laga middagen själv då jag inte kunde stå upp längre. -_- Nu när jag sovit ett tag känns det bättre och så länge jag inte rör mig är det faktiskt inte så farligt, men var upp och kissade för en stund sedan och då satte det igång igen bara för att ge sig så fort jag legat en stund. Suck. Om det faktiskt var förlossningen som var på g så skulle det vara lättare att smälta, men det är bara en blandning av överansträngning och min kropp som övar. Bah. Oschysst tycker jag.

Ska ta och surfa runt lite, kanske spela något, och vänta på att klockan blir åtta då min hjärna brukar tillåta två timmars sömn till. Wiie... Nej, jag är inte alls less..

Oh! En riktigt bra grej med igår var dock att jag var snabbt in på Game och bytte in de 360 spel vi hade kvar då Joel sålde konsollen häromveckan och kom därifrån med ett nytt spel riktigt billigt. :) Blir helt klart en hel del nostalgitrippande och nötande av det i väntan på bebis, har ju fortfarande kvar dom gamla till GBC men batterierna (som gör det möjligt att spara) i spelkasetterna håller bara i tio år, och det är ganska precis elva år sedan jag köpte ett GBC-spel sist... Ska engagera mig i att byta dom någon gång men nu kom jag undan billigare med ett nytt spel. :) Och fixade matchande naglar, spelet till ära! ;D (ska fixa till dom mer imorgon, handen med de röd/vita målade jag med vänstern och det är inte något jag är särskilt bra på.. :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0