Miserabel

Huvudet är tungt, höfterna värker, halsen svider och varje gång jag hoster känns det som om lilleman ska skjuta ut som en kanonkula. Tycker verkligen det är på tiden att någon uppfinner ett botemedel mot förkylningar, det här är inte roligt! >.<

Har inte hänt så mycket sen sist, den här förkylningen har legat och pyrt i en vecka ungefär men slagit igång ordentligt först nu så de senaste dagarna har varit rätt sega. Inte bara det utan liten i magen har sjunkit ännu längre ner vilket lett till att jag kan andas lättare (bra) men har mycket ondare i höfter och bäcken (dåligt). Min högra höft har väckt mig flera gånger inatt, känns som om höftleden håller på att gå sönder typ. Usch. :S Nej, idag är jag inte road, snarare ömklig och gnällig som få. Längtar tills J kommer hem så jag kan få lite tycka-synd-om och klappar på huvudet.

Hoppas det går över snabbt iaf då det är mycket som ska göras i veckan. Imorgon ska vi hämta upp delarna till sängen som sagt, vi ska få upp hyllorna i barnkammaren, ska shoppa in det som behövs till BB-väskan och även storstäda hela lägenheten då Joels pappa kommer och hälsar på mellan torsdag och söndag. Vet ännu inte om han kommer att sova här eller på hotel eller dylikt, vi har ju inte längre något gästrum så isf är det soffan som gäller för gubben men det är upp till honom i slutändan. Ska bli mycket trevligt att ses men måste erkänna att jag blir lite utmattad bara av att tänka på det! Då Joel jobbar större delen av dagarna är ju jag ensam hemma och jag är inte direkt världens roligaste värd för tillfället.. Kommer nog utan tvekan gå bra dock, även om det nog blir mer stillsamma aktiviteter här hemma och inte så mycket utflykter. :P

Nu ska jag kollapsa på soffan igen och försöka övertala bebis att sluta försöka gräva in sina små nävar i mitt höftben. Kommer magbild senare.

(men mina naglar muntrar iaf upp mig litegrann. ^^)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0