Mätt!

Imorse (vid tre-tiden ungefär) ropade jag till min tv-spelande karl att jag behövde potatisgratäng. Det funkade för nu är magen gode full med ovan nämnda läckerhet samt stekt lax som enligt mitt lukt- och smaksinne var kryddad med kanel. Detta var inte fallet men garam masala var det på den och det är tydligen kanel i det så lite rätt hade mina överdrivna sinnen ändå! Spelar ju ingen roll egentligen, för gott var det! :)

Imorgon ska jag förbi soc och lämna in försenade papper (yay) samt gå på jakt efter en ny mobiltelefon. Har gett upp sökandet efter den förra då jag banne mig inte kan hitta den någonstans. Men om jag köper en ny imorgon så visar den sig nog rätt snart! ;) Lagen om alltings djävlighet var det va?

Disken är omhändertagen och lägenheten i övrigt är förhållandevis ren. Snajsigt! Vi har visst blivit duktiga på att hålla efter oss själva tror jag minsann, om man jämför med föregående sommars/hösts kaosartade tillstånd i alla fall. Framsteg. Är då grymt mycket lättare att leva när omgivningen är städad, mår så dåligt av oreda. Karlen min klarar av snäppet mer än mig vilket ibland får mig att känna mig jobbig och städgalen men var och en får sköta sitt. Eftersom jag irriterar mig mer så städar jag mer, svårare än så är det inte egentligen. Nåväl, nog prat om det.

Dags att koncentrera sig på filmen och kanske mata magen med mer potatisgratäng, vem vet vad som kan hända? :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0