Kväll

Fortfarande inget altanröj, blir bara inte att vi tar tag i saken. Lata? Ja, kanske lite. Känns nog mest bara drygt i allmänhet, men imorgon måste det göras då blommorna kommer på fredag! Står fortfarande att det ska regna men även att det ska vara 25 grader varmt så kan nog bli mysigt ändå, jag bryr mig då inte om hur vädret blir för här ska påtas! Är det alltför hemskt får jag nog ge mig men tänker hålla ut så länge som möjligt.

Gårdagens utflykt var trevlig, och lite sorgesam. Känns konstigt att huset snart byter ägare men det var ju tvunget att hända förr eller senare. Livet går vidare, eller hur? Vi hittade en del saker som skulle med hem; tre emaljerade baljor med grön kant och en liten grön potta som jag tänkt plantera blommor i (vilket jag tror kommer bli hur fint som helst), verktyg till Joel och annat som ska ut till sommarstugan (typ åkgräsklippare, trimmer, motorsåg och dylikt) samt en väldigt fin och rätt ny tvättmaskin som vi ska hämta hit! Känns sjukt skönt att veta att den kommer, hatar att vara beroende av tvättstugetider för att få tvätta, plus att vi tenderar att använda allt vi äger innan vi bryr oss om att boka tid.. Inte bra. Kommer bli sååå skönt att kunna tvätta en maskin precis när man vill! Kan vara det jag saknar mest med att bo hos mina föräldrar, tvättmaskin och torktumlare tillgängligt precis när man vill... Torktumlare känns inte så nödvändigt i nuläget utan mer som en ganska onödig lyx. Ååh, så pepp på att fixa här hemma med nya grejer! ^^ Det kommer behöva göras en del ändringar i badrummet och gud vet vars alla grejer i den stora hyllan ska rymmas men det löser sig utan tvekan. Ska bli kul! :)

Nu potatisbullar och försöka hitta på något att titta på! (Joel hade ordnat hemmagjorda hamburgare tills jag kom hem från jobbet, hur gott som helst! Omnomnom, alla borde ha en karl som lagar awesome mat åt en, i alla fall om man själv avskyr allt som har med matlagning att göra. <3)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0