Tröttur, tröttur

Har myst ner mig i sängen med min karl efter nästan sju timmars spelande. Mmm, underbart. Är grymt nöjd än så länge, och jag är ju fortfarande bara i början så har inga tvivel på att det bara kommer bli bättre! Detta kräver en lista över plus och minus!

+ Samma kontroller som det föregående spelet
+ Nytt modifieringssystem av vapnen
+ Krigsmodulen känns så rätt
+ Mer möjligheter när man uppgraderar talents
+ Points of interest finns med på kartan och det är lätt att se vars man ska
+ Nya fiender
+ Sättet BioWare får varje ny del av serien att följa så sömlöst på det förra är till och med ännu mer imponerande än förra gången
+ Att dom efter tre spel, med hjälp av en helt makalös story och ett riktigt bra fightingsystem, fortfarande lockar en så inbiten RPG:are som mig till att spela sci-fi shooters är helt magiskt

- Vilka personer/objekt som man kan interagera med är svårare att se då man måste gå mycket närmre personerna/objekten i fråga än tidigare för att interaktionsindikatorn ska dyka upp
- Uppdateringen av vars man är i quest är sämre då man ibland inte får några direktiv utöver den initiella infon, plus att man inte längre kan expandera ett quest i journalen för att se all info man hittills fått utan den gamla datan ersätts och går till synes upp i rök
- Varför springer femShep som om hon både vore gravt hjulbent och just har sölat ner sig i byxorna?

Listan kommer utan tvekan växa och förändras men där har vi i alla fall mina initiella intryck av, i mina ögon, en av dom absolut bästa spelserierna hitills.

Så, nu har jag spytt ur mig tillräckligt med nördigheter för inatt så nu ska jag ta och krypa ihop med hjärtat mitt och sova. ^^ Imorgon väntar lunch hos mormor och födelsedagsfirande för Ninni! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0