Söndag. Tror jag.

Har tillbringat de senaste tre timmarna med att sova ihoprullad som en katt i den beigea fåtöljen. Mysigt. <3 Blev ingen sömn alls inatt, såg istället massa film ("Friends with benefits", "Stupid, crazy love", "500 days of summer" och "Our idiot brother". Ibland får även jag ryck och måste se ett gäng tjejfilmer, även om det inte händer ofta. Alls.). Det var nice, även om jag självklart hellre hade sovit med hjärtat men ändå skönt att bara få stänga av hjärnan och njuta av att vara ensam vaken en hel natt/förmiddag. Var avkopplande mitt i all trötthet.

Joel och Andreas spelar Crysis och själv funderar jag på att rulla ihop mig i fåtöljen igen och sova tills det är läggdags. Bra plan? Ja, det tycker vi. Imorgon tänker jag banne mig få helgens yoga gjord. Eftersom jag vaknade nästan halv sju på eftermiddagen igår gick det bort då, och idag har jag inte direkt varit på topp. Men torde ju vakna en bra stund före pojkarna imorgon så morgonstunden borde vara nog för att jag ska hinna yoga och städa (fast några löften gör jag inte då jag inte kan förutspå framtiden. Vad som helst kan ju hända, jag menar om det blir zombieapokalyps imorgon så får nog yogan vänta!). Föredrar verkligen att städa när jag får vara ifred. Vet inte varför men om jag är ensam när jag gör det så blir det nästan meditativt, till skillnad från om jag städar och ingen annan gör det. Vet inte varför det gör mig irriterad då jag inte vill ha hjälp men drygt är det. Fast det är kul att hjälpas åt också, då går det så fort!

Näe, mindre prat om städning, mer ihopkrupen sömn i fåtöljen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0