Puh!

Ligger i soffan och har Nalle Puh på i bakgrunden, det kändes sådär lagomt välvilligt och trevligt när man är ensam hemma mitt i natta! Joel är hos en granne och titrar på UFC eller nåt annat testosteronstinnt, så Puh i min ensamhet känns ganska okej. :)

Ett annat puh idag (fast av den andra sorten) var att jag lyckades avvärja att lägenheten började brinna. Jag upptäckte att Leo (kattjävel, kattjävel, kattjävel) kissat bakom tv:n och längs med nederkanten på backdropen som hänger där så började skura. Jag lade upp backdropen på baksidan av tv-bänken, påminde mig själv att inte glömma bort det, fick bort allt och gick därefter och skurade lite i hallen och köket. Allt bra. Eller? När jag kommer tillbaka in i rummet känner jag att det luktar bränt papper och säger så högt. Joel håller med. Märker också att det är ovanligt rökigt, trots att vi röker inne. Ingen av askkopparna ryker och vi är lagomt förvirrade. Märkligt! Så kommer jag på att jag glömt något. Backdropen ligger fortfarande över spotlighten som är fäst bakom tv:n. Går dit och det ryker sådär jättefint och mycket och det är ett rätt stort hål med ilsket glödande kanter i tyget. Börjar instinktivt slå på det, sprejar glöden med sprutflaskan på uppmaning från Joel och fort är det över. Stanken var inte att leka med, det är svarta fläckar på väggen och hålen i backdropen går inte att förbise hur mycket man än vill. Spotlighten är för tillfället släckt. Skämdes som en hund när det hände då det är Joels tyg men det har mestadels gått över, nu känner jag mig bara korkad. Men men, crisis averted! Huset står kvar och jsg lär tänka många gånger innan jag gör om nåt så urbota korkat... Ah, skam...

Bion blev uppskjuten igen men idag var vi till slut och såg nya Sherlockfilmen! Den var alldeles lagomt mysig, actionfylld och lustig tyckte jag. Och en film där både Jude Law och Robert Downey Jr är med kan ju inte vara dålig. ^^ Skönt att komma ut ur lägenheten för en kväll iaf!

Nu ska jag pyssla på med något annat. Laters.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0