Morgonkvist

Tagit mig genom natten utan större problem. Blivit film och lite läsning, och apelsiiiiner. Är tröööött och vet inte hur jag ska ta mig genom denna dag men det är bara att kämpa på. Vill man ha ordning på dygnet är det bara att bita ihop. Känner inte riktigt att det är värt att mitt psykiska mående ska kolapsa på grund av att jag sover konstigt, speciellt inte när jag mår så bra som jag gör nu, egentligen.

Det är mycket stress och oro gällande en del saker just nu. Boendesituation och att lösa allt med syrran känns störst och jobbigast eftersom det är lite utanför min kontroll, jag kan inte tvinga henne att lösa det direkt utan måste lita på att hon tar itu med det och jobbar mot en lösning. Det tror jag att hon gör också, det handlar inte om det egentligen, jag litar på henne. Det är väl bara mitt lite lätta kontrollbehov som skriker åt mig, plus att osäkerhet inte direkt är något jag frodas i. Jag vill bara få allt löst så jag kan andas ut och känna att jo fan, det här är verkligen mitt hem. Inte så att jag tror att Joel kommer få en knäpp och hävda sin enväldiga makt över lägenheten direkt men det skulle bara vara skönt att äntligen få in sista spiken så att säga.

Utöver det är det osäkerhet gällande vad som kommer hända jobb- och pengamässigt fram till i slutet av sommaren. Vet inte hur allt ska ordna sig och är rädd för att tiden bara ska rinna iväg och sen sitter vi där i sjön. Det är förstås en extremt, försvinnande liten risk att det ska bli så men alla eventualiteter måste gås igenom i mitt huvud och där föräras sin beskärda del av oro och ångest. Jag vet att allt löser sig men måste ändå oroa mig över möjligheten att det kanske inte gör det, hur otroligt det än är. Dumma, dumma hjärna. Allt som oftat önskar jag innerligt att jag bara kunde stänga av oron och låta effektiviteten ta över ett tag då dom inte jobbar bra tillsammans. Alls. Ajja, är bara att fortsätta arbeta runt det och lyssna noga efter logikens röst i huvudet, hur svag den än är vid tillfällen.

Ska ta och fokusera på Shrek 2 en stund i väntan på att babe vaknar vid tio och därefter starta dagen ordentligt! Var bara tvungen att ventilera lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0