Slut men nöjd

Blev en väldigt seg morgon följd av en redigt produktiv eftermiddag!

Startade dagen vid åtta-nio med dumgloende i tv:n tillsammans med Joel. Seeegt. Såg dom avsnitt som kommit hem och planerade att ta itu med lägenheten "sen". (Det där "sen" är ett intressant fenomen. Kan bli allt från om fem minuter till aldrig, och så fort det är uttalat blir det för varje sekund som går lite otroligare att det blir gjort samma dag.) Sagt och gjort. Efter någon macka somnade Joel en stund på soffan och jag försökte skrida till verket. Plockade ihop tvätten i sovrummet, ställde iordning disken (ni vet, inte så att jag direkt tvättade någonting men jag organiserade den lite så det i alla fall såg bättre ut...) och lagade till en mycket avancerad lunch i form av makaroner och ungsgratinerad korv. Väckte Joel med mat där runt halv tolv kanske och därefter blev det mer soffläge och uppriktiga avsikter att faktiskt städa. Sen.

Så ringer det på dörren och det är Joels moder som kommer, helt i enlighet med en sedan tidigare lagd plan men det betyder inte att jag inte blev helt överrumplad för det. Jag kastar mig in i duschen efter en snabb hälsning då jag känner mig snäppet trevligare att vara runt än ett träskmonster och därefter har saker rullat på som dom skulle. Ninni har städat undan i köket och gjort riktigt fint i de "nya" hyllorna därinne (vi har flyttat in bokhyllorna från sovrummet till köket, varför förklaras strax), jag skurade hall och kök och Joel satte igång med tvätten. Därefter städade Joel sovrummet och så fick vi till slut in de nya vitrinskåpen vi fått av Emanuel där och det blev verkligen hur bra som helst. Jag har roat mig med att arrangera in vår väldigt brokiga samling böcker och ställt lite prydnader i skåpet med glasrutor och fått dit en lampa. Mer småplock ska dit då det fortfarande är lite tomt bakom glasdörrarna men jag känner att jag äntligen börjar trivas i vårt sovrum och det är en sån himla bra känsla då jag inte direkt hymlat med inför Joel (möjligtvis onför ännu fler) om hur mycket jag vantrivts därinne. Åh, kommer sova gott inatt!

Nu ska jag klura lite mer på pynt i sovrummet tror jag, och dricka saft. Mm, saft.

(Ni får nöja er med en helkass iPod-bild då jag inte ids gå in på datorn och lägga in från digitalkameran. Mysfaktorn försvann men i verkligheten är det riktigt fint!)
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0