Måndag åter igen

Ligger och tar det lugnt med vovveliten vid fötterna. Joel sover sött på andra sidan soffan och ska så få göra i ett par timmar för sen ska han ska upp och göra hemmagjorda hamburgare, så det så! Näe, var hans plan från början men stackaren var helt död så lite sömn behövs nog innan någon mat orkas göras. Är sjukt trött jag med, som vanligt. Vaknade vid nio imorse och börjar kännas som om jag varit vaken nog länge nu. :P

Mythbusters rullar på tv:n och jag myser i lugnet. Har en molande värk i nedre delen av magen sen ett par veckor, håller på att driva mig till vansinne. Skulle inte säga att det gör ont direkt, men det moler utan tvekan mest hela tiden. Om det inte går över snart blir det nog in till kvinnokliniken och kolla upp att allting verklgen är som det ska!

Så var vi Morganlösa också. Har varit (nästan) tre intensiva dagar med galen blandisvalp men kul har det varit. Mestadels. Stundvis. Har för tillfället inte riktigt energin att orka med en 9 månaders kampisblandning men han är ju utan tvekan väldigt söt. Har varit grinig och less och irriterad på stackars valp sen första kvällen, men Joel har gjort ett väldigt bra jobb med att hålla koll på honom så så mycket har jag inte behövt göra tack och lov. Första dagen/natten hade vi Fjantaros hos moder men han kom hem igår eftermiddag igen så det har varit hålligång! Fjant plus tre katter då Morgan inte är kattvan har gjort livet rätt intressant. :P Sur dvärgpinscher och katter under soffan större delen av tiden.

Men men, klagar egentligen inte så mycket. Han är sjukt mycket bättre nu än han var för ett par månader sen, och fort gick det för honom att fatta att han inte kunde leva så mycket jävel här, och katterna började komma fram och hälsa så smått igår natt. Han är lättlärd, snäll och helt fantastiskt kärvänlig. Han är korkad och har inget vett, har ingen koll på vad han trampar på (20~ kilo hundvalp i ljumsken är myyys) och förstår inte riktigt varför den lilla hunden bara skriker och markerar med tänderna när den blir hoppad på. Han är en riktigt fin hund, han är bara så ultravalpig att jag lätt glömmer bort det. Han har ett ton med energi men ett underbart psyke, och när han väl kommer ur mer av valpigheten tror jag utan tvekan att han kommer bli en underbar hund. Att se honom och Joel tillsammans får dessutom själen att smälta. Dom har verkligen fastnat för varandra, och dom är så galet fina med varandra. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0