Home again

Kom hem igen vid halv tolv ungefär från en mycket trevlig lasagnemiddag med Lisa, söstra mi och vår mor. God mat, gott sällskap och gott humör. Yay för det! ^^ Satt efter maten och mös i Lisas OnePiece och sörplade te och kände mer och mer hur mycket jag verkligen BEHÖVER en vuxensparkdräkt i min garderob. Börjar ju bli jobbigt, måste ha en nuuuuu... Hu. 1400:- på ett klädesplagg känns ganska så jävla häftigt men det känns fasen värt det, inte precis som man skulle packa in den i garderoben och aldrig använda den. :P Får spara några hundringar i månaden och slå till om ett litet tag till. :)

Efter det har det hunnits med liten lydnadsprommis med vovsarna i snön. Är riktigt stolt över Ikaros och hur duktig han blivit på att gå fot, stanna direkt jag stannar, inkallning och i allmänhet hålla koll på mig på promenader. Dom som känt Ikaros ett tag vet hur jävla omöjlig (typ "jag-vill-klösa-ut-min-egen-hjärna-för-han-är-så-jävla-jobbig"-omöjlig) han varit och skillnaden är ju markant. Visst, skällandet är inte bra men det är faktiskt bättre och hans totala ointresse av att lära känna nya hundar går att dämpa. Inte så att han blir mer entusiastisk men han håller då käften en stund om man säger åt honom. Han är inte någon superdresserad dobber direkt, jag är den sista som skulle påstå det, men han är ändå ganska duktig min lilla fjant. <3

Morgans inlärningstakt är för övrigt galet snabb. Han fattar ganska snabbt vad det är man vill, det är nog mer koncentrationen som brister en del. Och envisheten är ganska stabil den med. :P Valpigheeeeet. ^^

Nej, nu typ dö på soffan en liten stund och sedan sova gott, gott, gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0