Ännu en måndag

Sitter i mjukiskläder och känner mig lite bättre än igår. Kan prata i alla fall, och det är ju alltid ett framsteg. Får se hur länge det håller i sig, om man blir stum igen till kvällen eller inte det vill säga. Den som lever får se!

Har städat undan i vardagsrummet, lagt tvätten där den hör hemma och känner att jag verkligen borde dammsuga. Huvva. Får se när karlen kommer hem om jag kan övertala honom att göra det i utbyte mot att jag tar disken. Tycker själv att det är en bra deal då disken har blivit försummad ett tag nu, både på grund av lathet och brist på diskmedel.. Ajja, vi ser vad som händer när han kommer hem, är han inte på bättre humör kanske det inte är läge. Vet bara själv hur extra förbannad jag blir över gnäll om städning när jag redan är på dåligt humör. Usch och fy för sånt. >.< Näe, håller tummarna för att solskenet lyfter hans sinne litegrann, för hans egen skull. <3

Syster skulle komma förbi efter att hon varit på gymmet så hon borde dyka upp om en timmer eller så, får se vad som händer då förutom att betala räkningar. Fy säger jag bara, är inte avundsjuk på henne just nu.. Och nej, klart hon inte är skuldlös men så jävla kul är det inte på hennes front heller.

Vad ska jag ta mig för då? Det är en väldigt bra fråga. Blir väl förmodligen att jag slår igång någon serie och bara ligger i soffan i väntan på diskmedlet som Joel skulle inhandla, och tycker faktiskt att jag kan få göra det utan dåligt samvete för omväxlings skull då jag faktiskt är sjuk. :P Fast just nu känner jag mer och mer att jag bara borde bita i det sura äpplet och dammsuga upp allt det här eländet. Blä. Rensa kattlådor först dock. Och lyssna på Volbeat. Högt.

Och vem faan har myror inomhus i FEBRUARI?!? Människor som bor hos SkeBo, det är vilka. Tyckte det var löjligt förra året när dom invaderade redan i april men det här är ju fånigt, särskilt som jag sett nån enstaka då och då sen i december typ.. Jag menar wtf?

Näe. Kasta ut kisskatten, rensa kattlådor, städa hall och toa, dammsuga, skura, promenera voff och sen slå igång något avsnitt om jag hinner innan syrran kommer. Vilket inte känns så troligt i nuläget. Men man får se det från den ljusa sidan, nu kommer jag då inte ha dåligt samvete för att jag bara är inne och gör ingenting när det faktiskt är sol ute. ;)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar dig, du är fiiiinast <3 / J

2012-02-27 @ 16:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0