Rutiner?

Dagarna fortsätter att gå även om vi inte alltid hänger med. Sömnbrist, konstiga sovtider och rätt likadana dagar gör att allting som flyter ihop med sig självt. Klagar inte egentligen, har bara extremt svårt att hålla isär dagarna och veta vilken dag vi gjorde vad. Något som hände för en vecka sen kunde lika gärna hänt för en dag eller en månad sen typ. Oh well, det reder nog ut sig det med med tiden!

I övrigt är allt riktigt bra. Vi börjar lära känna lilleman bättre och bättre vilket underlättar att ta hand om honom en hel del. Inte för att han är ett knepigt spädbarn, han är löjligt lätt att ha och göra med 99% av tiden, men att veta hur han funkar minskar gråtperioderna ännu lite mer. Nog för att det är J som råkat ut för de kinkigaste stunderna hittills men det jämnar nog ut sig med tiden.

Just nu sover då både far och son här på soffan och jag småtittar på tv och ska snart ta fram bröstpumpen. Gud vad glad jag kommer vara när det här är över, är ett sånt förbannat trassel med pump och flaskor och amningsnappar och ersättning och blaha.. Hoppas den senaste kuren med medicin som jag fick i förrgår sätter punkt för det här strulet en gång för alla så jag kan amma som vanligt igen. Är spyless på det här nu, känns som om jag inte gör något annat än pumpar, diskar flaskor och sen pumpar igen. Utan J skulle jag ha gett upp amningen redan när problemen började för två veckor sen men han har varit så underbar och verkligen peppat mig att fortsätta trots allt och nu när det är bättre så är jag sjukt glad att jag inte gav upp när jag ville. Är absolut inget fel med ersättning men personligen så känns det bättre att amma. Nu ska jag bara bli helt frisk så kan vi lägga allt det här bakom oss!

Dags att väcka J från hans tupplur och hitta på någon middag. Och pumpa ja. Så var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0