Hemma

Har hunnit med en snabb tur till schtaan på förmiddagen med älskling och lilleman, skönt att ta sig ut ur lägenheten. :-) Blev lunch, ett par snabba ärenden och sen hem igen lagomt till att J skulle iväg på jobbet.

Har inte varit på topp pigghetsmässigt senaste dagarna men nu känner jag att jag borde ta mig i kragen och göra en liten ansträngning iaf. Så, imorgon blir det handling inför nyårsmiddagen och eventuellt en fika med Sanna på stan men det beror på tider och ork, blir hur som helst inte mer än så iaf! Är ju smådrygt att behöva planera allting med pumpning i åtanke. Dagtid vill jag inte att det ska gå mer än max 3 timmar mellan och då ska jag hinna mata och packa ihop ungen, ta mig iväg och göra det jag ska och sen ta mig hem igen innan det är dags igen.. Smått stressigt och opraktiskt men det blir bättre det med tids nog!

Nu sover lilleman gott nerbäddad i amningskudden här på soffan (världens bästa grej när man har en liten som vill vara varmt ombyltad med filtar och ha det trångt, så fort han somnat i famnen på en kan man bara sätta ner honom där utan att han märker nåt.) och jag borde verkligen ta en tupplur. Är dock lite för uppe i varv, mamma ska komma förbi med några grejer och borde plocka undan här hemma. Vi får se vad som händer, förmodligen sitter jag kvar här i soffan och dumglor på tv:n tills hjärtat kommer hem men då får det vara så. Tvätten kan vänta lite till. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0