Mem gud i himlen...

Var dum nog att ge mig in i forumdiskussion gällande huruvida ett par som i slutet på 40-årsåldern gått igenom konstgjord befruktning, fått komplikationer med ett par för tidigt födda tvillingar och sedan inte behövt betala för vården. I USA förstås. Jag förklarade snabbt hur vårdapparaten ser ut i Sverige och att jag inte tycker att man borde behöva betala, särskilt inte när det gäller barn och att jag inte förstår mig på det amerikanska systemet. Detta är svaret jag får:

"I understand, I don't get the concept of equality for services provided. It's like going to a restaurant with 100 people and NO MATTER what you order or how much you make everyone has to pay 1% of the bill. I think that is pretty stupid. You should pay for what you order."

Wtf?? Det där är bara början på det hela men gud ändå så arg jag blir på människor ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0