Obönhörligt vaken

Kan inte sova, vet inte ens om jag vill. Vill prata men vet inte vad jag ska säga heller. Jag vet bara inte vart jag ska ta vägen just nu, är fast i ett stadie mellan hysteri och apati och har inte lyckats hitta någon mellanväg, vet inte vart jag ska leta efter den heller.

Jag vet vad jag borde göra, jag vet det så fruktansvärt väl, men bara tanken på det får mig att gå sönder lite inombords. Samtidigt så är det så mycket mer komplicerat än så, om jag lyssnar på den andra sidan av mig så för det med sig en hel uppsjö av egna efterverkningar. Från eller till, framåt och bakåt, jag kommer ingen vart trots att jag vet vad mitt hjärta vill. Hjärnan håller inte med på alla plan dock, och det är logiken som står i vägen. Kanske är en bra grej, jag vet ärligt talat inte. Varenda liten känsla i min kropp är i uppror och jag vill bara fatta ett beslut så det är överstökat. Det är bara så fruktansvärt svårt.

Men på den ljusa sidan så har vi idag lyckats få igång Rage i princip laggfritt, kopplat in en trådlös router och flyttat datorn till TV:n. Har suttit ett tag och försökt knappa ner det här via mobilen men internetsidor i mobilstorlek är dryga, och Apple har gett ut en app för blogg.se så bytte till iPoden och nu är livet lite enklare. Saknar fortfarande två katter som är ute på vift i området men dom dyker alltid upp så småningom.

Slagit igång Ice Age 3 på datorn och försöker känna lugnet. Idag har jag dessutom möte på Oden vilket inte direkt bidrar till att jag är mindre uppstressad. Ser inte fram emot det men ibland måste man göra saker man tycker är obehagliga.

Näe, jag måste sluta babbla här nu och kanske försöka sova nån timme. Frukostdate med syster halv nio!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0