Onsdag

Vi närmar oss helgen med stormsteg men känns ändå som den här veckan redan pågått en evighet. Hela lilla familjen är sjuk, alla på bättringsvägen men det har varit några kämpiga dagar vill jag lova! Värst har det varit med liten, det räckte som inte med att jag och J skulle bli orkeslösa och snörvliga utan bebis har varit kinkigare än jag någonsin sett honom. Inte lätt att vara sjuk för första gången och när man lägger till tänder som börjar vilja kika fram och en mental tillväxtvecka på det så är det inte lätt att vara lilleman alls. Svårt att sova då han hostar och snorar mycket så han väcker sig själv hela tiden och har varit i princip konstant övertrött, vilket lett till gnäll och skrik och tjorv och allt mellan himmel och jord. Så skönt att det snart är över.

Har även varit tre svängar upp på sjukhuset med Elias. Ringde barnavdelningen i måndags och frågade om någon kunde kolla på honom då han var väldigt dålig och fick tid en halvtimme senare. Väl där blev han klämd på och vägd (10.7kg, monster baby!) och lyssnad på och det uppdagades att han hade astmapip i lungorna. Förmodligen är det bara förkylningsastma då ingen annan i familjen har det så han fick ventolin (tror jag det hette) i inhalator direkt där och blev genast bättre och vi återvände senare på kvällen för en till dos medicin och trodde det räckte där. Kvällen efter hade han det dock riktigt kämpigt med andningen igen så blev upp på akuten då barn hade slut telefontid och därifrån blev vi slussade tillbaka till avdelningen för en till dos. Igår var han mycket bättre och idag nästan frisk, hans tidigare rossliga, pipande och ganska ansträngda andning återgår mer och mer till det normala, hostattackerna minskar och snoret verkar vara på upprinningen så vi hoppas att denna förkylningsastma var en engångsförteelse och inget som händer igen för jag har noll kontroll över mina orosnivåer!

Hoppas vi alla fortsätter tillfriskna fort, och hoppas vi alla är så pass pigga imorgon att liten kan vara hos sin mormor som planerat så jag och Joel kan få lite egen-/vuxentid!

I övrigt intet nytt på västfronten. Virkar vidare, som alltid, och väntar ivrigt på att min garnbeställning ska anlända så jag kan slutföra min filt! Har påbörjat en annan så länge som jag hade lagt på is och som jag också tror kommer bli hur fin som helst, den blir lite mindre och kanske enklare men är riktigt kul att göra den ändå! Tur jag har mina virkningar att hålla mig sysselsatt, annars skulle jag nog bli tokig.

Dagen har varit kort och lång på samma gång. Jag och Joel har skiftsovit lite för att orka med mr Crankypants och jag har vilat större delen av kvällen då jag inte alls känt mig på topp. Bättre dag imorgon tror vi, ska bli skönt med barnvakt!

Peace out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0